Klinikk Hegland er en moderne klinikk.

Klinikken utfører også medisinske behandlinger.

I tillegg jobber vi med flere ulike fillerbehandlinger som kan fukte, fornye og øke elastisiteten i huden, samt øke volum i lepper ol.

kontakt oss

Klinikk Hegland
post@klinikkhegland.no

Følg oss på:

Mest spurte spørsmål

Fyllstoffer, fillere, brukes i kosmetisk kirurgi til å forme hud og ansikt. Disse stoffene virker ved å legge seg i og fyller ut ujevnheter under huden.

Det romoppfyllende stoffet sprøytes først og fremst rundt munnen, og på kinnene. Formålet er å behandle rynker, gi fyldigere lepper og forme kinnbein og hake.

Behandleren sprøyter inn fyllstoffet i serier av små injeksjoner, og området masseres forsiktig under prosedyren. Vanligvis sprøytes en filler like under huden med en svært tynn nål.  Du kan forvente en liten hevelse og ømhet på innsprøytningsstedet i 1-7 dager etter behandlingen. I tillegg kan huden bli litt rød. Fillerbehandling tar ca 15-30 minutter.

Botulinumtoksin er betegnelsen på botulinum toxin type A. Stoffet framstilles fra bakterien Clostridium botulinum som forårsaker botulisme. Stoffet blir mye brukt over hele verden, blant annet til å løse opp smertefulle krampetilstander hos mennesker med hjerneskade og lammelser. Legemidler som inneholder stoffet og som markedsføres i Norge, finner du her. Botulinumtoksin brukes også til behandling av overdreven svette og overaktiv urinblære. Men preparatet er best kjent for å behandle rynker.

Det er den muskellammende effekten i stoffet som utnyttes til å behandle ansiktsrynker. Botulinumtoksin blokkerer et signalstoff nervene i kroppen benytter til å sende meldinger til bl.a. muskler. Dette fører til at nervene ikke får gitt de beskjedene de skal til musklene, og musklene klarer ikke å trekke seg sammen.

Avslappende behandling

Klinikk Hegland